
Københavns Kommune, Børne- og Ungdomsforvaltningen
|
Vejleder/psykolog til studiestøttesamtaler søges til Sankt Annæ Gymnasium
Vil du være med til at udvikle en helt ny stilling på Sankt Annæ Gymnasiums gymnasieafdeling?
Sankt Annæ Gymnasium har de seneste år oplevet et stigende antal elever, der i længere eller kortere perioder i deres gymnasietid er udfordret pga. af f.eks. stress, depression, angst og diagnoser. Vi ønsker at styrke støtten til denne elevgruppe for at understøtte deres udbytte ved gennemførelse af uddannelsen.
Eleverne modtager studiestøtte fra undervisningsministeriets specialpædagogiske pulje (SPS). En central del af stillingen er derfor individuelt tilrettelagt studiestøtte, der gives gennem støttesamtaler om f.eks. planlægning eller trivsel eller gennem mentorforløb med eleven i undervisningssituationer. Der vil ikke være tale om egentlige behandlingsforløb, men derimod om støtte til at håndtere de udfordringer, som uddannelse stiller denne elevgruppe over for.
En anden central opgave bliver at medvirke til at opbygge et øget pædagogisk beredskab på skolen, som bedre er i stand til at favne og hjælpe disse elever. Dette skal ske gennem opbygningen af et tæt samarbejde med skolens studievejledning og skolens lærere. Her vil man skulle medvirke i udviklingen af pædagogiske og didaktiske redskaber og tilgange, som kan hjælpe elever med udfordringer i et klasserum med 28 elever og højt fagligt ambitionsniveau.
Sankt Annæ Gymnasium består af både en folkeskoleafdeling og en gymnasieafdeling. Vi er et musikgymnasium med mange tilbud til eleverne i og uden for skoletiden. Skolen har dygtige og motiverede elever, der er meget engagerede og ambitiøse. Dette er en styrke, men kan også være en udfordring, da det kan være svært for nogle elever at prioritere mellem de mange muligheder.
Vi søger en medarbejder, der
- Har en relevant uddannelse og baggrund. Det kan være som psykolog, skolepsykolog, læreruddannet LKT-vejleder, inklusionsvejleder el.lign.
- Har erfaring med samtaler med unge
- Har viden om diagnoser som ADHD, autisme, angst og depression
- Har kendskab til pædagogiske og didaktiske metoder og gerne undervisningserfaring
- Er god til at samarbejde
- Trives i en udviklingsopgave, hvor rammerne skabes undervejs
- Arbejder systematisk
Opgaver
- Samtaler med udfordrede elever
- Samarbejde med studievejledere og lærere om støtte til eleven
- Kompetenceudvikling af skolens gymnasielærere i form af specialpædagogisk viden og sparring i forhold til at kunne imødekomme de behov, eleverne har i klasserummet
- Administrativt arbejde i forbindelse med ansøgning om og afrapportering af SPS-midler
Vi tilbyder
- Stor indflydelse på jobbets indhold og organisering
- Godt kollegialt samarbejde
- Et sparringsteam med gymnasiets studievejledere og folkeskolens inklusionspædagoger og LKT-vejledere, der udfører et lignende arbejde i vores folkeskoleafdeling
For yderligere oplysninger om stillingen kan du kontakte uddannelsesleder Mathias Grange Persson på 2449 1783 eller rektor Anette Holst på 2010 5102.
Stillingen vil være på 30-37 timer om ugen efter ønske. Løn i henhold til gældende overenskomst.
Tiltrædelse 1. august 2022.
Søg via linket senest mandag den 23. maj 2022